Matbloggstoppen


Soluppgång

image149



Nu  är klockan 03.45 och solen är på väg upp. Vi har inga berg utanför fönstret, men himmlen har en otroligt vacker blå färg som går över i nattsvart där solens stråler inte når ännu. Det är bara så vackert ute! I natt verkar mina tanter och farbröder stämt möte med John Blund, för alla sussar så skönt i sina sängar. Om några timmar får jag gå och byta om, sedan går jag genom parken hem och jag vet inte om ni någonsin gått genom en småstad en lördagsmorgon runt sju men det är så fridfullt! De flesta hundägare tar sig lite sovmorgon och bara de som verkligen måste vara ute och fara är det.  En eller två bilar hör man, vattnet i dammarna finns som ett sorl i bakgrunden och alla fåglarna som tar morgondoppet har jag att vila ögonen på. Sen får jag krypa ner i sängen och sova hela dagen lång! Förhoppningsvis...


Jag önskar er alla en skön och varm lördag!!


(bild: google)



Kommentarer
Postat av: mammsen

Det är en av de saker som gör att det är så trevligt att jobba natt - himlen kan vara så otroligt vacker på morgonsidan och normal så sover man då och missar allt det vackra!! Jobba lungt mitt hjärta - kram!

2007-04-28 @ 19:00:43
Postat av: Anna

Hej, måste bara säga att det var en enormt fin bild!

Postat av: Linnéa

mamma: Nu är snart även denna helgs arbete till ända och jag får vara ledig två nätter och missa soluppgången, men jkag tror jag överlever;)

Anna: Ja vist är den, synd bara att jag inte har den utsikten här utanför jobbet!! Men himmlen går i samma färger frammåt morgonsidan!

2007-04-30 @ 02:29:24
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback