Matbloggstoppen


Helgen som gått

image144

I helgen som var har det inte blivit ens en liten stund över för ett blogginlägg då vi firat morfar min i dagarna två! Massa folk, prat och skratt. Precis som det skall vara när det är kalas! Jag, Sebastian, min lillasyster och hennes kille var anlitade till att stå i köket, så morfar och mormor kunde umgås med gästerna. Ett mycket smart drag!
Vi fick mycket eminent hjälp av kusinen, mamma och moster!
Köttbrickorna var så vackert iordning gjorda med massa frukt, rostbiff och rökt skinka. Potatissallad hade vi två sorter av. Den ena gjord av mig och mamma medans moster hade gjort den andra. (recept kommer senare!)
Jag måste säga att mamam och syster kom på en väldigt fiffig bordsdekoration, då det inte får vara för högt eller ta för myket platts men det ändå skall vara något att vila ögonen på. Självklart glömde jag ta kort men jag kall försöka beskriva.
De tog mammas en vacker gammal servis och satte oasis i botten på kopparna. I oasisen sattes en germini( mini gerbera), sisal och något grönt strå. ( det är inte jag som står för floristkunskaperna i min familj precis och man kan ju ta vilka blommor man vill och göra ett arrengemang av!) Då min morfar är en man med många yrken i bagaget skrev mamma små lappar med ett yrke på varje och fäste vid varje kopps öra. På sockerskålens öra stod det Ove på ena örat och 70 år på det andra.
Så på varje bord stod det en till två koppar med fat som var dekorerade på det här sättet.
Mycket fiffigt och väldigt uppskttat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback